Doporučené
CASTROL EDGE TITANIUM FST TURBO DIESEL 5W-40 1L
190,00 Kč
skladem
motorový olej
CASTROL EDGE TITANIUM FST 5W-30 LL 1L
235,00 Kč
skladem
motorový olej
Založeno na 1 recenzích.
SHELL HELIX ULTRA 5W-40 1L
162,00 Kč
skladem
motorový olej
SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W-30 1L
190,00 Kč
skladem
motorový olej
TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30 1L
184,00 Kč
skladem
motorový olej

PROČ MĚNIT FILTR

Olejový filtr

Starý a zanesený olejový filtr nečistotami, znemožňuje mazání motoru a hrozí jeho poškození.

Olejový filtr filtruje motorový olej, v dnešní době známe několik provedení jako je celokovový nebo vložka olejového filtru. Motorový olej má kromě mazání i funkci chlazení a zachytávání nečistot vzniklých při práci motoru ať už otěrem, opotřebením, spalování a podobně. Olej odvede teplo od místa tření nebo spalování a spolu s ním i nečistoty. Při práci motoru je koloběh oleje zajištěn olejovým čerpadlem. Ten tlačí olej nejprve přes olejový filtr, kde se zbavuje nečistot a usazenin, do zbytku motorového prostoru. Olejový filtr tak neustále zachycuje vzniklé nečistoty a zanáší se, proto je pro správnou funkci nutné vyměnit olejový filtr při každé výměně oleje. Doporučujeme měnit olejový filtr při každé výměně oleje. Bližší informace najdete i v servisní knížce, na základě doporučení výrobcem automobilu.

Vzduchový filtr

Starý a zanesený vzduchový filtr neumožnuje přísun dostatečného množství vzduchu do motoru, což se negativně projevuje na sníženém výkonu a zvýšení spotřeby paliva.

Vzduchový filtr chrání motor před nasátím nečistot z okolního prostředí. Je umístěn na sání motoru a čistí nasávaný vzduch, potřebný pro chod motoru, od nečistot a částic, které by mohly motor poškodit. Přes sání je do motoru nasáván okolní vzduch, který je potřebný pro správnou funkčnost motoru. Aby byla dodávána vždy správná směs vzduchu a paliva, musí být vzduchový filtr pro vzduch volně průchozí. V případě že je filtr znečištěný a zanesený, přes filtr neproudí dostatek vzduchu do motoru, což vede k nesprávnému spalování paliva, dále se snižuje výkon motoru, zvýší se hlučnosti a spotřeba paliva. Doporučován výměnný interval je jednou ročně, ale toto záleží i na místních a provozních podmínkách. Pokud auto provozujete v prašném prostředí, vzduchový filtr se zanese mnohem dříve. Proto doporučujeme, při výměně oleje zkontrolovat i filtry, a vzduchový filtr v případě potřeby vyměnit i častěji. Bližší informace najdete i v servisní knížce, na základě doporučení výrobcem automobilu.

Kabinový filtr

Starý a zanesený kabinový filtr může zapáchat, nadměrně se zamlžují okna a také dochází k nedostatečné cirkulaci vzduchu v interéru vozidla.

Kabinový filtr, někdy také označován jako pylový filtr, filtr klimatizace nebo filtr interiérový chrání kabinu vozidla a jeho posádku před nečistotami z ovzduší. Kabinový filtr chrání před průnikem pylů, sazí, prachu a jinými vzduchem se šířícími nečistotami. Kabinový filtr se vyrábí také s aktivním uhlíkem který nabízí navíc ochranu před zápachem, emisemi z dopravy a průmyslu. Pokud je kabinový filtr zanesený, dochází ke snížení výměny vzduchu v kabině automobilu. Stejně může takový filtr zapáchat, pak se nepříjemný pach drží i v kabině vozu. Zanesený kabinový filtr také způsobuje znečištění předního skla, za vlhka se skla mlži výrazně více než s čistým kabinové filtry. Doporučován výměnný interval je jednou ročně, případně zkontrolovat při výměn oleje. Filtr je nutné vyměnit vždy když se objeví již zmíněné negativní projevy zaneseného kabinového filtra. Bližší informace najdete i v servisní knížce, na základě doporučení výrobcem automobilu.

Palivový filtr

Starý a zanesený palivový filtr znemožňuje správný přísun paliva a klesá tak i výkon motoru.

Palivový filtr filtruje palivo v automobilu, v dnešní době známe nekolik provedení jako je celokovový, celoplastový nebo vložku palivového filtru. Filtr chrání motor a palivovou soustavu před nečistotami obsaženými v palivu. Dokonale čisté palivo neexistuje, proto je potřeba ho před vstříknutím do spalovací komory filtrovat. Nečistoty se do paliva mohou dostat během výroby, přepravy nebo také při tankování paliva. Palivový filtr je umístěn na palivovém potrubí. Jeho čistota umožňuje správné dávkování paliva, znečištěný palivový filtr klade palivu odpor, a proto se ho do spalovacích prostorů dostane méně, což může vést ke snížení výkonu a paradoxně i ke zvýšení spotřeby. Doporučován výměnný interval je jednou ročně, případně podle počtu ujetých kilometrů. Bližší informace najdete i v servisní knížce, na základě doporučení výrobcem automobilu.

V této kategorii nejsou žádné produkty
  • Motorové oleje Shell
  • Motorové oleje Castrol
  • Motorové oleje Total
  • Motorové oleje Elf
  • Motorové oleje Mobil
  • Motorové oleje Valvoline
  • Motorové oleje Dexoll
  • Motorové oleje Dynamax
  • Motorové oleje Ford
  • Motorové oleje Bmw
  • Motorové oleje VW
  • Motorové oleje GM
  • Motorové oleje Mazda
  • Motorové oleje Toyota
  • Motorové oleje Liqui Moly
  • Motorové oleje Nissan
  • Motorové oleje Motul
  • Motorové oleje Repsol
  • Vzduchové filtry
  • Palivové filtry
  • Kabinové filtry
  • Olejové filtry
Nejprodávanější
CASTROL EDGE PROFESSIONAL LONGLIFE III 5W-30 1L
245,00 Kč
skladem
motorový olej
SHELL HELIX ULTRA 5W-40 1L
162,00 Kč
skladem
motorový olej
FORD FORMULA F 5W-30 5L
815,00 Kč
skladem
motorový olej
Založeno na 3 recenzích.
TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 1L
140,00 Kč
skladem
motorový olej
FORD FORMULA F 5W-30 1L
165,00 Kč
skladem
motorový olej
Motorové oleje a filtry - 123-olej, © 2017