Doporučené
CASTROL EDGE TITANIUM FST TURBO DIESEL 5W-40 1L
190,00 Kč
skladem
motorový olej
CASTROL EDGE TITANIUM FST 5W-30 LL 1L
235,00 Kč
skladem
motorový olej
Založeno na 1 recenzích.
SHELL HELIX ULTRA 5W-40 1L
162,00 Kč
skladem
motorový olej
SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W-30 1L
190,00 Kč
skladem
motorový olej
TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30 1L
184,00 Kč
skladem
motorový olej

SPECIFIKACE OLEJŮ

Specifikace olejů ACEA, API a výrobců automobilů


SPECIFIKACE - KLASIFIKACE ACEA

Sdružení CCMC bylo od roku 1991 nahrazeno Asociací evropských konstruktérů vozidel - ACEA, která koncem roku 1995 vydala vlastní výkonnostní klasifikaci motorových olejů, která se aktualizuje každé 2 - 3 roky.

Výkonnostní třídy ACEA

Asociace evropských konstruktérů vozidel ACEA vydala v roce 1995 vlastní výkonové klasifikace olejů rozděleny pro benzinové a naftové motory do dvou základních skupin A (benzínové motory) a B (naftové motory). Čím je číslo vedle písmene výše (1-5), tím je olej kvalitnější. Například z označení oleje SAE 15W40 A3 je zřejmé, že je to olej pro moderní benzinové motory vhodný do prostředí s vnějšími teplotami od -20 do + 45 stupňů celsia.

V současnosti ACEA dělí oleje na tyto kategorie

A / B - motorové oleje pro benzínové a naftové motory osobních a lehkých dodávkových vozidel
C - motorové oleje pro benzínové a naftové motory, oleje kompatibilní s katalyzátory
E - oleje pro dieselové motory těžkých nákladních automobilů
 
Oleje pro benzinové a dieselové motory osobních automobilů
 
A1 / B1 - motorové oleje snadno běžné určené pro benzinové a naftové motory osobních automobilů a lehké dodávkové automobily. Tyto oleje nemusí být vhodné pro všechny typy motorů
A3 / B3 - motorové oleje pro vysokovýkonné motory, pro prodloužené výměnné intervaly
A3 / B4 - motorové oleje pro vysokovýkonné motory s přímým vstřikováním
A5 / B5 - motorové nízko viskózní oleje pro prodloužené výměnné intervaly. Tyto oleje nemusí být vhodné pro všechny typy motorů.
 
Oleje pro automobily se systémem dodatkové zpracování výfukových plynů
 
C1 - motorové oleje pro vozidla s DBF a TWC. Vhodné pro vysokovýkonné benzínové a naftové motory osobních a lehkých dodávkových vozidel. Low SARS oleje s HTHS viskozitou vyšší než 2.9 mPa.s. Umožňují prodloužit životnost DBF a TWC, přinášejí úsporu paliva. Tyto oleje nemusí být vhodné pro všechny typy automobilů.
C2 - motorové oleje pro vozidla s DBF a TWC. Vhodné pro vysokovýkonné benzínové a naftové motory osobních a lehkých dodávkových vozidel. Oleje přinášejí úsporu paliva. Tyto oleje nemusí být vhodné pro všechny typy automobilů.
C3 - motorové oleje pro vozidla s DBF a TWC. Vhodné pro vysokovýkonné benzínové a naftové motory osobních a lehkých dodávkových vozidel. Umožňují prodloužit životnost DBF a TWC. Tyto oleje nemusí být vhodné pro všechny typy automobilů.
C4 - motorové oleje pro vozidla s DBF a TWC. Vhodné pro vysokovýkonné benzínové a naftové motory osobních a lehkých dodávkových vozidel. Low SARS oleje s HTHS viskozitou vyšší než 3.5 mPa.s. Umožňují prodloužit životnost DBF a TWC, přinášejí úsporu paliva. Tyto oleje nemusí být vhodné pro všechny typy automobilů.
 
Oleje pro těžká nákladní automobily
 
E2-96 (5.vydanie) - oleje pro všeobecné použití pro nepřeplňované a přeplňované dieselové motory těžkých nákladních vozidel se standardními výměnnými intervaly.
E4-07 - oleje pro vysoce zatížené vznětové motory splňující emisní předpisy Euro I až IV, pracující za ztížených podmínek. Významné prodloužení výměnných intervalů. Oleje jsou vhodné pro motory bez BDF a také pro motory s EGR a motory vybavené systémem SCR Nox.
E6-04 (2.vydání) - oleje pro vysoce zatížené vznětové motory splňující emisní předpisy Euro I až IV, pracující za ztížených podmínek. Významné prodloužení výměnných intervalů. Oleje jsou vhodné pro motory vybavené systémem EGR, DPF, nebo i bez DPF a pro motory se systémem SCR NOx. Jsou zvlášť doporučené pro motory s DPF a jsou konstruovány pro paliva s nízkým obsahem síry (max. 50ppm).

E7-04 (2.vydání)-oleje pro vysoce zatížené vznětové motory splňující emisní předpisy Euro I až IV, pracující za ztížených podmínek. Vhodné pro výměnných intervalů. Oleje jsou vhodné pro motory bez DPF a jiné motory se systémem EGR a SCR Nox.


SPECIFIKACE - KLASIFIKACE  API

Tato norma dělí motorové oleje podle typu motoru na benzinové / zážehové / označené písmenem S - Service a naftové / vznětové / označené písmenem C - Commercial. Výkonový stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru dalším písmenem jako je např. A, tedy SA nebo CA. čím je druhé písmeno dále v abecedě, tím je olej kvalitnější. Při označeních platí, že pokud je první písmeno S, olej je především pro benzínové motory, pokud je uvedeno C, olej je pro naftové motory.
 
V současnosti API rozděluje oleje na tyto kategorie
 
SL / CF - motorové oleje prioritně pro benzínové motory, použitelný i pro naftové motory
CE / SG - motorové oleje prioritně pro naftové motory, použitelný i pro benzínové motory
 
Klasifikace API odráží vývoj automobilových olejů na americkém kontinentu, proto u vyšších tříd plně nevyhovuje podmínkám pro evropské motory (americké a evropské motory jsou konstrukčně, objemově a výkonově odlišné, což se mimo jiné projevuje iv odlišných nárocích na obsah přísad tvořících při spalování popel).
 
Dnes používané výkonnostní třídy API
 
API pro benzínové motory
 
SE (od r.. 1972) - oleje pro mimořádně velké namáhání, splňující požadavky výrobců motorů vyrobených od roku 1971 do roku 1979
SF (od r.. 1980) - oleje pro mimořádně velké zatížení motorů vyrobených mezi lety 1980 až 1989, oproti SE vylepšené proti otěrové vlastnosti, oxidační stabilita a ochrana proti tvorbě úsad
SG (od r.. 1989) - oleje pro motory vyrobené po roce 1989, splňující nejpřísnější požadavky na minimalizaci opotřebení a snížení tvorby kalů
SH (od r.. 1993) - vlastnosti jako SG, testováno podle nejnáročnějšího zkušebního protokolu CMA (CMA = Chemical Manufacturers Association)
SJ (od r.. 1997) - oleje pro zážehové motory vyznačující se dosud nejvyšší kvalitou, zohledňují nejpřísnější emisní limity a nároky na úsporu paliva
SL (od r.. 2001) - použitelné ve všech vozidlech vybavených americkými benzínovými motory
SM (od r.. 2004) - Stabilní oleje pro současné motory s vynikající odolností proti oxidaci a ochrannou proti tvorbě úsad a opotřebení. Některé oleje (nízkoviskózní) umožňují úsporu paliva, mají snížený obsah fosforu a síry a prodlužují životnost DPF.
 
API pro dieselové motory nákladních automobilů
 
Tato specifikace pro dieselové motory nezahrnuje zkoušky pro dieselové motory osobních automobilů a proto API C nemůže být považováno za oleje vhodné pro evropské osobní automobily. Pouze oleje kategorie ACEA "B" jsou vhodné pro tento druh automobilů.
 
F (od r.. 1994) - oleje pro motory s nepřímým vstřikováním, a jiné motory, včetně těch které spalují palivo s obsahem síry nad 0,5%. Vhodné pro motory strojů mimo dopravu
CF-2 - oleje pro dvoudobé motory vyžadující účinnou kontrolu otěru a tvorby úsad
CF-4 - oleje pro čtyřtaktní motory těžkých nákladních vozů pracujících s nejvyšším stupněm přeplňování v nejnáročnějších podmínkách, zejména pro těžké tahače v dálničním provozu (pro modely od r.. 1990)
CG-4 (od r.. 1994) - oleje pro čtyřtaktní vysoce otáčkové motory aut pracující v nejnáročnějších silničních i terénních podmínkách
CH-4 (od r.. 1998) - oleje pro čtyřtaktní motory pracující při ztížených podmínkách a spalující palivo s obsahem síry nižším než 0,5%
CI-4 (od r.. 2002) - jako CH-4, pro motory splňující emisní limity roku 2004, vhodné pro motory s recirkulací výfukových plynů (EGR)

CJ-4 (od r.. 2006) - vynikající ochrana proti opotřebení a zahuštění sazemi a vynikající čistota pístu. Pro motory spalující paliva pod 0,05% síry a vyhovující emisním limitům z r.2007 při použití filtru pevných částic (DPF)


FIREMNÍ NORMY VÝROBCŮ AUTOMOBILŮ A MOTORŮ
 
Mnozí výrobci automobilů a motorů požadují od motorových olejů splnění dodatečných požadavků, které nejsou zahrnuty v metodice testů API nebo ACEA (zahrnuta je např.. Kompatibilita s těsnícími materiály a pod.). V kategorii osobních automobilů se nejčastěji uvádějí normy VW / AUDI, BMW a PORSCHE, v kategorii užitkových vozidel zase normy MERCEDES BENZ (MB), MAN a VOLVO.
 
Předpisy vybraných výrobců osobních automobilů
 
Specifikace výrobce automobilů Volkswagen Group
 
VW 500.00 - motorový olej šetřící palivo, pro benzínové motory vyrobené před r.2000
VW 501.01 - motorový olej pro benzinové motory vyrobené před r.2000
VW 502.00 - motorový olej pro nepřeplňované benzínové motory
VW 503.00 - motorový olej šetřící palivo s dlouhými intervaly výměny - 30 000 km - pro benzínové motory, Viskozitní třída SAE 0W-30
VW 503.01 - motorový olej pro prodloužený výměnný interval. Olej vhodný pro přeplňované motory Audi TT 1.8 Turbo a S3 1.8 Turbo
VW 504.00 - motorový olej s variabilním výměnným intervalem pro přeplňované i nepřeplňované benzínové motory, vybavené třícestným katalyzátorem
VW 505.00 - motorový olej pro přeplňované dieselové motory VW TDI starších konstrukcí
VW 505.01 - motorový olej pro přeplňované i nepřeplňované dieselové motory osobních automobilů včetně motorů Pumpe Düse
VW 506.00 - motorový olej pro prodloužený výměnný interval - V6 TDI: 30 000 km, čtyřválcový TDI: 50 000km - palivo šetřící motorový olej, SAE 0W-30 motorový olej pro novou generaci dieselových motorů
VW 506.01 - motorový olej pro prodloužený výměnný interval pro motory VW PD TDI. Splňuje požadavky specifikací VW 503.00 a 503.01
VW 507.00 - motorový olej pro variabilní výměnný interval (až do 50 000 km) vhodný pro motory VW PD TDI a dieselové motory vybavené systémem common-rail
 
Specifikace výrobce automobilů Mercedes Benz
 
MB 229.1 - motorový olej určený pro vysokovýkonné motory v normálním i zhoršené provozu v běžném režimu výměny
MB 229.3 - motorový olej s vysokou oxidační stabilitou určenou pro vysokovýkonné motory v normálním i zhoršené provozu. U vznětových motorů určen pro systémy s přímým vstřikováním paliva. Umožňují prodlouženou servisní dobu a úsporu paliva.
MB 229.31 - motorový olej vysoké výkonnosti kompatibilní s částicovými filtry (DPF). Prodlužuje životnost DPF a trojcestných katalyzátorů. Oleje mají středně nízký obsah fosforum síry a kovů.
MB 229.5 - motorový olej s výkonností převyšující A3/B4. Umožňují prodloužení výměnných intervalů a úsporu paliva.
MB 229.51 - motorový olej s výkonností převyšující C3 m kompatibilní s částicovým filtrem DPF. Prodlužuje životnost DPF a trojcestných katalyzátorů. Oleje mají středně nízký obsah fosforu, síry a kovů.
 
Specifikace výrobce automobilů BMW
 
BMW Longlife-Oil - motorové oleje s dlouhým výměnným intervalem pro všechny motory BMV vyráběny v současné době
 
Předpisy vybraných výrobců nákladních automobilů
 
Specifikace výrobce automobilů Mercedes Benz
 
MB 228.5 - stabilní olej pro globální použití, zajišťuje vynikající čistotu pístu a ochranu proti opotřebení. Vhodné pro motory splňující emisní limity Euro I až Euro IV a pracující v zhoršené provozu av režimu prodloužených servisních intervalech. Vhodné pro motory s redukčním systémem NOx (SCR).
MB 228.51 - stabilní olej zajišťující vynikající čistotu pístu, ochranu proti opotřebení nad rámec požadavku E6. Vhodný pro motory splňující nejnovější emisní limity Euro a pracující v zhoršené provozu av režimu prodloužených servisních intervalů, motory používající částicové filtry (PDF) a spalující palivo do 50 ppm síry. Opleje mají středně nízký obsah fosforu, síry a kovů.
 
Specifikace výrobce automobilů Man
 
MAN M 3275 - stabilní olej pro vysokovýkonné motory pracující v zhoršené provozu, umožňující prodloužení servisních intervalech.
MAN M 3277 - stabilní olej zajišťující vynikající čistotu
MAN M 3477 - stabilní olej zajišťující vynikající ochranu proti opotřebení pracující v zhoršené provozu av režimu prodloužených servisních intervalů. Vhodné pro motory s recirkulací výfukových plynů EGR vybavených částicovými filtry (DPF). Oleje mají středně nízký obsah fosforu, síry a kovů.
 
Specifikace výrobce automobilů Volvo
 
VDS - motorový olej pro nepřeplňované a přeplňované velkoobjemové vznětové motory av normální i zhoršené provozu.
VDS 2 - motorový olej pro velkoobjemové vznětové motory v normálním i zhoršené provozu v režimu prodloužených servisních intervalech. Vhodné pro motory splňující limity Euro I až Euro IV
VDS 3 - motorový olej zajišťující vynikající čistotu pístů, ochranu proti opotřebení a zahuštění sazemi. Vhodné pro motory splňující emisní limity Euro I až IV pracující v zhoršené provozu av režimu prodloužených servisních intervalů. Vhodné pro motory s redukčním systémem Nox.
 
Specifikace výrobce automobilů Scania
 
LDF - motorový olej pro dlouhý výměnný interval pro motory Euro I, II, III

 

V této kategorii nejsou žádné produkty
  • Motorové oleje Shell
  • Motorové oleje Castrol
  • Motorové oleje Total
  • Motorové oleje Elf
  • Motorové oleje Mobil
  • Motorové oleje Valvoline
  • Motorové oleje Dexoll
  • Motorové oleje Dynamax
  • Motorové oleje Ford
  • Motorové oleje Bmw
  • Motorové oleje VW
  • Motorové oleje GM
  • Motorové oleje Mazda
  • Motorové oleje Toyota
  • Motorové oleje Liqui Moly
  • Motorové oleje Nissan
  • Motorové oleje Motul
  • Motorové oleje Repsol
  • Vzduchové filtry
  • Palivové filtry
  • Kabinové filtry
  • Olejové filtry
Nejprodávanější
CASTROL EDGE PROFESSIONAL LONGLIFE III 5W-30 1L
245,00 Kč
skladem
motorový olej
SHELL HELIX ULTRA 5W-40 1L
162,00 Kč
skladem
motorový olej
FORD FORMULA F 5W-30 5L
815,00 Kč
skladem
motorový olej
Založeno na 3 recenzích.
TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 1L
140,00 Kč
skladem
motorový olej
FORD FORMULA F 5W-30 1L
165,00 Kč
skladem
motorový olej
Motorové oleje a filtry - 123-olej, © 2017